Chemkraft Logo فهرست صفحات
خانه » نمایندگی Chemkraft در ایران » محصولات » مواد شیمیایی صنایع سلولزی » مواد مقاومت مرطوب

مواد مقاومت مرطوب

adminkraft

مواد مقاومت مرطوب

انواع مواد مقاومت مرطوب :

مواد مقاومت مرطوب

زمانی که کاغذها 15 درصد یا بیشتر از استحکام کششی خشک خود را حفظ کنند، به عنوان مقاومت مرطوب طبقه بندی می شوند. نسخه های باکیفیت برتر این کاغذها ممکن است پس از غوطه ور شدن در آب تا 50 درصد یا بیشتر استحکام خشکی را حفظ کنند. کاغذهای این طبقه بندی می توانند از نظر وزن از تی شو تا مقوا متغیر باشند.

مواد شیمیایی مقاومت مرطوب برای کاغذ چیست؟

بهبود مقاومت مرطوب نباید با سایزینگ کاغذ اشتباه گرفته شود، اولین مورد نشان دهنده استحکام کاغذ پس از خیس شدن است، دومین مورد سرعت و مقدار آب جذب شده بوسیله کاغذ است. رزین های معمولی با مقاومت مرطوب عبارتند از: اوره فرمالدئید (UF)، ملامین فرمالدئید (MF) و پلی آمید-اپی کلروهیدرین (PAE).

مواد مقاومت مرطوب

این افزودنی‌ها به کاغذسازان اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های مقاومت تر و خشک مورد نیاز محصولات خود را مدیریت کنند، و همچنین آنها را قادر می‌سازد تا گریدهای کاغذی جدید و بهبودیافته و در بسیاری از موارد راندمان کار دستگاه خود را بهبود بخشند.

رزین های استحکام مرطوب یک گروه مهم از محصولات شیمیایی کاغذ سازی هستند. نحوه عملکرد آنها غیرعادی است زیرا باعث تغییر غیرقابل برگشت در ویژگی فیزیکی مشخصه کاغذ – استحکام آن در حالت خشک و تمایل آن به متلاشی شدن در هنگام مرطوب شدن به جای بهبود صرفاً کیفیت کاغذ می شود.

چگونه قدرت مرطوب بودن کاغذ را افزایش می دهید؟

یک تکنیک رایج برای افزایش مقاومت کاغذ در مقابل رطوبت، افزودن CMC همراه با PAE به خمیر کاغذ است.

 PAEکاتیونی به حفظ CMC آنیونی روی سطح الیاف کمک می کند و استحکام خشک و تر هر دو بهبود می یابد. ساختار سطحی و خواص چنین الیافی در مقایسه با زمانی که فقط CMC اضافه می شود متفاوت خواهد بود.

بازگشت
catalog